Yoghurtis med Sitron – Friskt og Godt!

 

 

Nå begynner sommeren å nærme seg for alvor, i alle fall her på sørlandet, og da merker jeg at jeg craver mer og mer iskrem. Jeg elsker den sitron yoghurtisen fra Dream men den kan bli litt dyr å kjøpe i lengden så jeg prøvde meg frem til en hjemmelaget billigversjon med ingredienser jeg allerede hadde hjemme. Resultatet ble ikke så alt for gale skal jeg si deg!

 

Forfriskende, syrlig, søtt og akkurat det jeg trengte for å dekke mitt iskrembehov.

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du: 

 

Iskrem former

Vaniljeyoghurt/ gresk yoghurt

Sukkerfri lemoncurd (oppskrift her)

 

 

Dette gjør du:

 

Isen er kanskje den enkleste som går an å lage. Du bare fyller formene med yoghurten og topper med litt lemoncurd i hver som du marmorerer litt gjennom yoghurten med en skje.

Så er det bare å fryse til den er klar og nyte den i sola!

 

 

 

Jeg kjøpte formen nylig på nille for 99 kr 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg lagde også noen andre enkle iskremer ved å fylle formene med sukkerfri avokadokrem (her) og sukkerfri vannmelonade (her).

De ble kjempegode og kan nytes med god samvittighet så ofte man vil!

 

 

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon!

@bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig helg <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg