Sunnere Pad Thai med Scampi

 

Pad Thai er en av mine favorittretter og jeg kjøper alltid det når jeg er på thailandske restauranter. Det er en eksplosjon av både smaker og konsistenser og rett og slett en tallerken med bare herligheter. 

Min versjon er en litt enkel og grovere versjon, med færre ingredienser men jeg synes den er knallgod likevel. 

 

 

 

 

Ingredienser til 2 personer:

  • 125 g fullkornsnudler
  • 2 ss soyasaus
  • 2 ss tamarindsaus
  • 1 ss østerssaus
  • 2 egg
  • 1 ts chilipulver (her kan du ta mer eller mindre etter hvor sterkt du vil ha den)
  • 300 g scampi/ kylling/ svin/ tofu (Den er også god som den er)
  • 1- 2 finhakkede hvitløksfedd
  • 1-2 ss smør/olje
  • klype chiliflak (kan sløyfes)
  • 3 stk vårløk
  • 1 pk ferske bønnespirer
  • hakkede peanøtter
  • 1 lime

 

Fremgangsmåte: 

Kok nudlene etter anvisning på pakken. 

Bland soyasaus, tamarindsaus, østersaus og chili i en bolle og legg til siden. 

Miks eggene raskt i en skål men en gaffel og stek dem raskt i en panne som en “kjapp eggerøre”. Ta dem i en skål på siden. 

Fres hvitløken og chiliflakene i litt smør eller olje og tilsett scampien som skal stekes ca 1 minutt på hver side. Vend inn nudlene, egg og sausen godt. Bland så inn bønnespirene. 

Server med hakkede peanøtter, vårløk og legg ved en limebåt som du presser over selv når du skal spise! 
 

 

 

 

Håper du vil like denne retten like godt som meg! Gjerne tagg meg på instagram om du prøver å lage den, så får jeg se din versjon 🙂 @bekkaslittlekitchen

 

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig mandag <3 

 

 

Publisert tirsdag 28/04/20 kl: 17:00

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg