Sunne Havrekjeks

 

 

 

Disse kjeksene lagde jeg i farten av det jeg hadde i skapet og av restene jeg fikk etter å lage havremelk. De har ikke mel i seg så de smaker litt “sunnere” og er mykere enn tradisjonelle havrekjeks men jeg syntes de var gode likevel.

Perfekt til en kopp te på kvelden når man er litt fysen.

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du:

 

250 g havremasse (restene jeg hadde etter å lage havremelk)

100 g havregryn

1 ts kanel

2 ss smeltet kokosolje

1 ss honning/agave

1 klype salt

1 ts sukrin+

1 ss mandelsmør (oppskrift)

1 ts bakepulver

2 ss chiafrø

1 ss kakaonibs

 

 

 

 

Dette gjør du:

 

Ha havremassen i en skål. Det er lurt å lage disse ganske snart etter mandelmelk da massen fortsatt er fuktig.

 

 

 

 

 

 

Tilsett alle matvarene og rør godt sammen.

Med vann på hendene form runde, flate kjeks på et bakepapirkledd brett. Jeg fikk 8 mellomstore kjeks. Stek på 175 grader midt i ovnen i ca 15-20 min til de er gjennomstekt. Mindre eller mer tid etter størrelse.

Avkjøl dem noen minutter før de kan nytes.

 

 

 

 

 

 

Jeg koste meg med mine drysset med mandelsmør med honning og kanel (oppskrift) og et glass iskald havremelk (oppskrift).

Oppbevar resten i en lufttett boks.

Kjempefin som niste eller snacks i løpet av dagen.

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lagde de, så får jeg se din versjon. @bekkaslittlekitchen

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

Ha en nydelig dag <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg