Min vri på Poke Bowl

 

 

Det er vel lite som ser så friskt, sunt og fristende ut som en god poke bowl.

Jeg har alltid hatt lyst å prøve det, men er ikke særlig glad i rå fisk. Min versjon blir derfor med lakseterninger stekt i en deilig og spicy soya marinade, inspirert av min gode venninne Johanna.

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du (en person):

1 laksefilet

1 ts smør

1 fedd hvitløk

1 ts fersk ingefær

1 klype chiliflak

2-3 ss soyasaus

1 ts hoisinsaus

 

 

Annet:

Ønsket mengde kokt ris/ quinoa

Mango

Rødløk

Salat

Avokado

Sesamfrø

Limebåt

 

 

 

 

 

Dette gjør du:

Kok ris/quinoa etter anvisning på pakken.

Smelt smør i stekepannen og tilsett hakket hvitløk, ingefær og chiliflak. Fres noen minutter før du tilsetter soya og hoisinsaus. Tilsett så lakseterningene og stek noen minutter til de får en fin stekeskorpe og er gjennomstekt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så gjenstår det bare å anrette med ønsket tilbehør. Jeg hadde litt rester av quinoa fra dagen før så hadde det i bunn. Så toppet jeg med det jeg hadde av tilbehør. Jeg hadde ikke lime, så brukte sitron i dag til å presse over rett før servering. Det passer også godt med vårløk, spirer eller koriander til om du er glad i det.

 

 

 

 

Håper du vil like denne retten like godt som meg!

 

 

 

 

Tagg meg gjerne på instagram om du velger å prøve det ut, så får jeg se din versjon!

@bekkaslillekjokken 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

Ha en herlig mandag! <3

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg