Hevefrie & Eltefrie Grove Rundstykker!

 

Jeg har i de siste kveldene vært fysen på noe hjemmebakt men har ikke hatt tid eller lyst til å vente mange timer på baksten, så da prøvde jeg meg frem til disse godsakene. 

 

Kanskje verdens raskeste rundstykker? hehe

 

 

Ingredienser:

150 g hvetemel

50 g havregryn

50 g grovt mel (valgfritt)

1,5-2 dl melk (valgfri)

1 ts bakepulver

2 ss solsikkekjerner

2 ss gresskarkjerner

1 ss chiafrø

Litt urtesalt og gastromat (eller annet ønsket krydder for litt ekstra smak)

 

Fremgangsmåte: 

Bland alle ingrediensene sammen og med litt vann på hendene former du 4-8 rundstykker, alt etter hvor store du vil ha de. (Deigen skal være bløt, så vann på hendene hjelper å forme de. Du kan også tilsette de frø og kjerner du har tilgjengelig)

Jeg pleier å lage 6 stk. Trykk de litt flate da de vokser i høyden. Stek på bakepapirkledd brett i ovnen på 200 grader i 12-17 minutter. For meg holder 15 minutter akkurat.

Jeg har i det siste tatt på ost og krydder før jeg steker de og det er så godt! Du kan ellers pynte dem med havregryn, frø, kjerner… det du måtte ønske 🙂 

 

 

 

De bør spises med en gang, da de ikke er verdens luftigste og saftigste rundstykker men jeg syntes de er gode med tanke på at er så enkle og raske å lage. Perfekt om man mangler brød eller er litt fysen på noe nybakt til kvelds eller frokost men ikke vil bruke timesvis. 

 

 

Håper du liker de! Gjerne tagg meg på instagram om du prøver å lage den, så får jeg se din versjon 🙂 @bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter! 

 

Ha en nydelig dag <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg