Fluffy sukkerfri Dalgonakaffe på kun 10 sekunder! Jeg deler hemmeligheten

 

Dere har garantert prøvd Dalgona, ettersom den fluffy iskaffen har tatt internettet med storm de siste månedene. Men det dere kanskje har merket i forsøk på å lage den er at det kan ta vanvittig lang tid å lage kaffekremen. I hvertfall om man forsøker for hånd, men det kan også ta lang tid med håndmikser… Jeg deler med dere et tips til å lage den på kun 10 sekunder! Jeg ble overrasket selv over fort det gikk… 

Den originale inneholder vanvittig mye sukker, så jeg går jo helt i taket av koffein og sukkeroverdose etter en kopp. Derfor prøvde jeg meg frem til en sukkerfri versjon med litt ekstra smaksnoter. Denne versjonen er offisielt min og min samboers nye favorittkaffe. Håper du liker den også!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser:

  • 2 ss instant kaffe 
  • 1 ts sukrin pluss
  • 1 ts sukrin gold

 

Valgfri ekstra smaker: 

  • 1 klype kanel
  • 1 klype vaniljepaste/pulver

 

  • isbiter
  • ønsket mengde melk

 

Og sist men ikke minst er hemmeligheten bak denne raske metoden: 

 

 

Denne artige lille saken her! Det er en mini melkeskummer som jeg kjøpte på ikea for mange år siden til en billig penge. Om ikke de selger den der lengre har jeg sett den flere steder som clas ohlson/jernia etc. Den er fantastisk til så mye; skumme melk, lage fluffy omelette, drinker, krem og ikke minst perfekt til å lage Dalgona kaffe! 

De selger den fortsatt! Og til kun 15 kr! 
https://www.ikea.com/no/no/p/produkt-melkeskummer-svart-50301166/

 

Fremgangsmåte:

 

Bland alle ingrediensene bortsett fra melk og isbiter i en kopp. Rør blandingen sammen med en teskje og bruk deretter melkeskummeren. 10 sekunder senere har du en fuffy kaffekrem!

 

 

 

Ha valgfri melk og isbiter i et glass og topp med den fluffy kaffekremen. Jeg liker å toppe med litt kanel eller kakao også! 

 

 

 

Jeg elsker den med iskald mandelmelk. Jeg lager min egen og oppskrift på den finner du her 🙂

 

Håper du vil like min versjon av denne sukkerfrie godsaken! Gjerne tagg meg på instagram skulle du prøve den ut, så får jeg se din versjon! 🙂  @bekkaslittlekitchen

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter! 

 

 

Ha en nydelig torsdag <3 

 

 

Publisert torsdag 30/04/20. kl 18:02

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg