Enkle og Knallgode Sjokolade Cookies på 20 minutter!

 

Får du noen gang en skikkelig craving ut på kveldingen etter noe søtt, nybakt og sjokoladete men du vil ikke bruke timesvis på å bake med tusen ingredienser? Vel, jeg hadde en sånn craving i dag og da lagde jeg disse nydelige rakkerne.

De er enkle, med ingredienser man ofte har hjemme og de tar kun 20 minutter fra start til slutt. Fantastisk!

 

 

 

 

 

Dette trenger du:

100 g smør

150 g sukker (jeg brukte 100g vanlig sukker og 50g kokossukker)

1 ts vaniljepaste/ekstrakt

1 egg

200 g hvetemel

1/2 ts bakepulver

1/2 ts salt

100 g sjokolade i biter

 

 

 

 

 

Dette gjør du:

Varm ovnen til 180 grader over- og undervarme. Smelt smøret over lav varme og ha det smeltede smøret over i en skål sammen med sukkeret. Rør godt. (Her vil jeg anbefale å bruke en blanding mellom brunt og lyst eller kokossukker. Det gir en vanvittig god smak og de blir mer myke. Hvis du kun bruker hvitt sukker har kjeksene en tendens til å bli mer sprø.) 

Vend inn egget og vanilje og rør godt med en visp. Tilsett mel og bakepulver som du rører godt inn før du til slutt vender inn sjokoladen i biter. Bruk en spiseskje eller iskrem scoop og legg 6 scoops på et bakepapirkledd stekebrett. Stek dem midt i ovnen i 7-12 minutter. Følg med så de ikke blir for mye stekt. Jeg liker dem mer myke og lyse.

 

 

 

 

Avkjøl litt på rist før du nyter dem varme med et glass iskald melk. Jeg elsker dem med min hjemmelagde mandelmelk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon!

@bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig dag <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg