Crunchy Superfood Granola

 

Granola er en sunnere versjon av frokostblanding som passer perfekt som topping på smoothie, grøt, yoghurt eller bare sammen med melk. Denne oppskriften er fullpakket med fiber, vitaminer og sunt fett, så den må jo bare gi en god start på dagen.

 

Jeg tilsetter det jeg har av frø og kjerner i skapet og topper den til slutt med gojibær, kokos og tranebær om jeg har. Her tilsetter du bare det du liker best. Jeg liker den så godt med tranebær da man får den deilige crunchen med seige søte biter innimellom.

 

 

 

 

Dette trenger du: 

4 dl havregryn

1 dl hakkede/skivede mandler

1 dl hakkede hasselnøtter

1 ts kanel

1 klype salt

3 ss smeltet kokosolje

1/2 ts vaniljepaste/ vaniljepulver

1/2 dl lønnesirup

2 ss agave/honning

1 ss linfrø

1 ss chiafrø

1 ss sesamfrø

2 ss solsikkekjerner

2 ss gresskarkjerner

Topping: gojibær, ristede kokosflak, tørkede tranebær

 

 

 

 

 

 

Dette gjør du:

Bland alle ingrediensene bortsett fra kokos og bær i en bolle. Rør det godt før du vender det ut på et bakepapirkledd brett og fordeler det godt utover. Stek på 200 grader i 15-20 minutter. Følg med så den ikke brenner seg. Avkjøl og knekk den så opp i passende biter du har over i en lufttett boks. Rør inn kokosflak og bær om du ønsker. Denne holder seg i opp til en måned.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om ikke du har alt i listen gjør det ingenting. Bruk det du har og tilsett gjerne andre ting du heller vil bruke.

I granola er (nesten) alt lov 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg nyter min granola med gresk yoghurt, honning og bær eller i en skål med hjemmelaget mandelmelk (oppskrift) eller havremelk (oppskrift) og friske bær.

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon.  @bekkaslittlekitchen

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

Ha en nydelig dag <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg