Creamy Urtepasta med Gratinerte Tomater

 

 

 

Denne pastaen er perfekt som en lunsj, eller en lett middag. Den er god både varm og kald så er super i matboksen.  Den er creamy, smakfull og med mange gode konsistenser.

Jeg lagde min helt enkel og vegetar, men du kan tilsette det du ønsker av grønnsaker og kjøtt/vegetar alternativ.

 

 

 

 

 

 

 

Dette trenger du (2 porsjoner):

 

5 dl pastaskruer linse/fullkorn

1 ts salt

Ca 60 g urtekremost (halve boksen)

Litt soyafløte/matfløte

1/2-1 ts løkpulver

1 klype hvitløkspulver

Litt hakket fersk basilikum

1/2 dl olivenolje

1 boks cherrytomater

2 hakkede hvitløksfedd

1 halv brokkoli i små buketter

En liten neve kuttet oliven

 

 

 

 

 

 

Dette gjør du:

 

Vask og skjær tomatene i to og legg dem i en form. Dryss over olivenoljen og de hakkede hvitløksfeddene. Rør godt rundt så de blir godt dekket alle sammen. Stek i ca 20 min på 200 grader mens du lager det andre.

 

Kok pastaen etter anvisning på pakken i 1,5 liter saltet vann. Vanligvis 8-10 min.

 

Stek brokkolien noen minutter i litt olivenolje/kokosolje. Legg dem til side. Smelt kremosten i stekepannen og tilsett fløte, løkpulver og basilikum. Vend inn pasta, brokkoli og oliven.

 

Ha pastaen over på to fat og fordel tomatene. Dryss til slutt over oljen som er igjen i formen fra tomatene over pastaen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gjerne tagg meg på instagram skulle du også lage den, så får jeg se din versjon!

 @bekkaslittlekitchen

 

 

Følg med hver dag for nye og spennende oppskrifter!

 

 

Ha en nydelig dag <3

4 kommentarer
    1. Så veldig godt og innbydende ut. Her er det jo også mulig å spe på med strimlet kylling – denne fikk jeg lyst til å lage…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg